WSV ZUTh

Zonder Uitvallers Thuis
Wandelsportvereniging Zonder Uitvallers Thuis is al jaren een begrip in Gemert en omgeving en inmiddels niet meer weg te denken uit de Gemertse gemeenschap. De wandelclub werd opgericht op 1 september 1958 en vierde onlangs zelfs haar 60-jarig bestaan. Z.U.Th. is nog altijd springlevend en zeer actief in het promoten van de door hen zo geliefde wandelsport. Kortom; een vereniging die in ruim 60 jaar in het Gemertse, maar ook daarbuiten, de sporen wel verdiend heeft en een prominente plaats inneemt.

Zuth_logoOK

De liefde voor de wandelsport komt tot uiting in de deelname aan diverse wandeltochten van zusterverenigingen, maar ook in het organiseren van eigen wandeltochten, die zich steevast in een grote belangstelling mogen verheugen. En wat te denken van de jaarlijkse Kevelaertocht, een tocht die niet meer weg te denken is in het jaarlijks activiteitenprogramma van W.S.V. Z.U.Th. En uiteraard niet te vergeten, het jaarlijks hoogtepunt van wandelend Nederland, de Nijmeegse Vierdaagse. Aan deze tocht der tochten neemt Z.U.Th. elk jaar met een grote afvaardiging deel.

Dit alles is niet mogelijk zonder de aflatende inzet van vele vrijwilligers. Zij zorgen ervoor dat al deze activiteiten georganiseerd kunnen worden en doen dit op voortreffelijke wijze. Niet voor niets werd W.S.V. Z.U.Th. in 2007 uitgeroepen tot de sportvereniging van Gemert-Bakel. Een mooiere erkenning kunnen de vele vrijwilligers niet krijgen.

Z.U.Th. is na 60 jaar nog altijd jong en zoals gezegd springlevend en daarnaast klaar voor de toekomst. De wandelvereniging vervult niet alleen in sportief, maar ook in sociaal opzicht een belangrijke functie. En ook in dat sociaal opzicht probeert Z.U.Th. haar naam waar te maken; ook daar probeert men zonder uitvallers thuis te komen.

Deze website
Wilt u meer lezen over de historie van Z.U.Th., bekijkt u dan eens de geschiedenispagina of de clubhuis sectie op deze website. Verder vindt u op deze site meer informatie over ons wandelprogramma en de vele evenementen die we bezoeken en organiseren zoals de Avondvierdaagse, de Vierdaagse in Nijmegen of de tocht naar Kevelaer. Al deze evenementen brengen ook mooie foto’s met zich mee die u eveneens op deze site zult vinden. De daarbij behorende verslagen zijn te lezen onder laatste nieuws. Mocht u tot slot contact met ons op willen nemen dan kunt u het contactformulier invullen. Wij wensen u veel leesplezier toe!